Sep 11, 2008

muffin ini sungguh tidak sedap

no one lights a lamp in order to hide it behind the door: the purpose of light is to create more light, to open people's eyes, to reveal the marvel around.

no one most important thing she possesses: love.

no one place her dreams in the hands of those who might destroy them.
-paolo coelho, the witch of portobello-


cinta hati aziah.
yang buat aziah jadi sasau.
atau pun bila aziah sasau aziah cari dia.
sama macam hari ni. emosi aziah tak menentu.
kejap rasa cam nak carut orang. kejap rasa cam nak nangis.
kalau emosi aziah tak menentu macam hari ni adalah
menjadi satu ke'elegikkan' untuk aziah ke kedai.
atas sebab orang inggeris panggil 'shopping theraphy'.
walaupun tahu itu semua dusta aziah tidak peduli.
tapi aziah puas hati sebab dapat beli buku macam dialog di bawah'

"nanti bila birthday aku, aku nak beli buku ni."

(dialog di atas telah diubah suai mengikut keadaan cuaca hari ini.)

hari ni baru aziah terbeli buku tu. sebab masa birthday dia aziah beli buku lain.
jangan tanya kenapa sebab aziah memang macam tu. semua benda 'contradict with each other'. itula pasal hidup dia kelam kabut. susah nak fokus.

berbalik kepada topik asal mengenai cinta hati aziah. cinta hati aziah adalah buku itu. 'the love of my life' katanya. kinokuniya sila ambik budak ni kerja aku dah bosan tegok ulat bulu ni.opss..ulat buku.